مشاهده جکوی پلنگی پس از 100 سال


جکوی پلنگی پس از یک قرن در استان سیستان و بلوچستان مشاهده شد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان، خسرو افسری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان در مناطق جنوبی استان جکوی پلنگی که توسط متخلفین شکار و بصورت غیرقانونی حمل می شد با همکاری نیروی انتظامی دستگیر و گونه های مذکور ضبط شد.
افسری گفت: در 100 سال اخیر هیچ گونه گزارشی از مشاهده گونهی جکوی پلنگی در استان و کشور نداشته ایم و این برای اولین بار است که این گونه در استان مشاهده و گزارش شده است.
وی افزود: گونه جکوی پلنگی که گونه ایی مارمولک است که توسط متخلفین زیست محیطی از محل زیستگاه این گونه در استان بصورت غیر قانونی شکار شده است.
 
 با عنایت به اخبار واصله از همیاران محیط زیست و با همکاری نیروی انتظامی متخلفین دستگیر و مارمولک جکوی پلنگی ضبط شده در مرحله تحقیقات زیست شناسی محلی و مطالعات زیست محیطی می باشد.متخلفین پس از تشکیل پرونده به مراجع  قضایی تحویل داده شدند.
 
افسری بیان کرد : باتوجه به اخبار رسیده و برخی شایعات محلی درخصوص این گونه مارمولک برای استفاده های خاص و از آنجاییکه این گونه پس از 100 سال برای اولین بار توسط محیط بانان و کارشناسان این اداره کل رکورد شده است مطالعات و تحقیقات درخصوص ویژگی های زیستی – رفتاری این گونه آغاز شده است.
افسری ادامه داد: باتوجه به مشاهده جکوی پلنگی پس از 100 سال در زیستگاههای استان و همزمان با شروع مطالعات و تحقیقات در این خصوص هماهنگی هایی با نیروی انتظامی درخصوص مبارزه با حمل غیرقانونی انواع جانوران شده است و از سویی با اطلاع رسانی به شبکه گسترده ی همیاران محیط زیست و باتوجه به نظارت های نامحسوس و محسوس یگان حفاظت این اداره کل، با همه ی انواع شکار و صید و حمل غیرقانونی گونه های تنوع زیستی و جانوری برخورد قانونی خواهد شد.
افسری گفت: از تمام همشهریان استان تقاضا داریم مانند گذشته - که همیشه همراه و یاور محیط زیست بوده اند - در صورت مشاهده ی هرگونه تخلف زیست محیطی اعم از شکار , صید و حمل غیر قانونی آلودگی های صنعتی به این اداره کل اطلاع رسانی کنند تا در کمترین زمان ممکن تخلف گزارش شده مورد بررسی قرار گیرد.
 



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: